همه چیز درباره دوربین و عکاسی

هر چیزی که دوست دارید راجع به عکاسی و دوربین های عکاسی بدانید را اینجا دنبال کنید

همه چیز درباره دوربین و عکاسی

هر چیزی که دوست دارید راجع به عکاسی و دوربین های عکاسی بدانید را اینجا دنبال کنید

معرفی دوربین عکاسی خانگی ( دوربین عکاسی نیمه حرفه ای یا کامپکت )

دوربین عکاسی خانگی که بنام دوربین عکاسی نیمه حرفه ای یا دوربین کامپکت نیز شناخته می شود دوربین های کوچکی هستند که براحتی در دست جای می گیرند و قابل حمل هستند.  اگر به عکاسی علاقه‌ی زیادی دارید، با اصول اولیه‌ی آن به خوبی آشنا هستید و به دنبال دوربینی توانمند برای ارتقای سطح عکاسی خود هستید، ما در این مقاله به بررسی چند مدل از دوربین‌های عکاسی  نیمه‌حرفه‌ای با قیمت متوسط پرداخته ایم. 

 دوربین عکاسی خانگی  ( دوربین عکاسی نیمه حرفه ای ، دوربین کامپکت ) چه دوربین هایی هستند؟ 

 دوربین عکاسی خانگی  ( دوربین عکاسی نیمه حرفه ای ، دوربین کامپکت ) چه دوربین هایی هستند؟

 دوربین کامپکت دوربین های کوچک و جمع و جوری هستند که می توانند در جیب جا شوند، اما دارای محدوده بزرگنمایی  زیادی هستند، و می توانند در ردیف دوربین های DSLR  قرار بگیرند، اما خودشان دارای لنزی هستند که می تواند به پای دوربین های رقیب یعنی DSLR برسد. برای بزرگنمایی، زوم ثابت و تعداد زیادی گزینه خودکار برای استفاده آسان هستند. امروزه اغلب سازندگان دوربین‌ های عکاسی به سمتی می‌روند که دوربین ‌های کامپکت آن‌ ها، عملا کیفیتی در حد و اندازه‌ های دوربین ‌های DSLR پیدا کرده است و طبیعتاً قیمت‌ هایی بسیار بالاتر از دوربین ‌های کامپکت قدیمی دارند.


البته گزینه های ضد آب و مدل های رده بالا  مانند دوربین های بدون آینه یا DSLR  جایگزین مناسبی برای این دوربین ها هستند، اما اگر گزینه ای قابل حمل مد نظر شما  شماست، دوربین عکاسی خانگی می تواند انتخاب مناسبی باشد. لازم به ذکر است که اکنون دیگر به ندرت می ‌توانید یک دوربین کامپکت ارزان قیمت در بازار پیدا کنید و وقتی به دنبال دوربینی با چنین شرایطی بروید، فروشندگان به شما پیشنهاد خرید یک تلفن همراه باکیفیت را می‌دهند تا یک دوربین عکاسی نیمه حرفه ای


انواع دوربین عکاسی خانگی : 

  • کامپکت پیشرفته
  • کامپکت ضدآب
  • کامپکت سوپر زوم
  • کامپکت استاندارد
  • کامپکت چاپ سریع

 بهترین  های دوربین عکاسی خانگی  کدام ها هستند؟  

  • دوربین عکاسی خانگی سونی سایبرشات RX100 V

سونی سایبرشات RX100 V یک دوربین عکاسی خانگی خوب است که اندکی باید برایش هزینه کنید. این دوربین دارای سنسور یک اینچی و رزولوشن ۲۰ مگاپیکسل با لنز Zoom 24-70mm F1.8-2.8 است. همچنین قادر است فیلمبرداری با کیفیت ۴K و اسلوموشن انجام دهد. ویدیوهای ۴K نیز در این دوربین جزئیات خارق‌العاده‌ای را ارائه می‌کنند و سیستم فوکوس تشخیص فاز ۳۱۵ نقطه‌ای آن تعقیب سوژه و فوکوس بر روی چشم را از مدل قبلی نیز بهتر انجام می‌دهد. از دیگر نقاط مثبت آن می توان به منظره یاب داخلی و لنز شارپ با گشودگی زیاد دیافراگم اشاره کرد.

سونی سایبرشات RX100 V - بهترین دوربین عکاسی خانگی


  • دوربین عکاسی خانگی نیکون Nikon D3500

یکی از دوربین های محبوب میان کاربران را شاید بتوان همین گوشی دانشت که وزن بسیار کمی دارد و می توان ان را با خود به راحتی حمل و نقل کرد. دوربین عکاسی نیکون D3500 وضوح تصویر بالایی داشته و رنگ‌ های موجود در تصاویر را بسیار طبیعی و زنده نشان می ‌‌دهد‌‌؛ چرا که مجهز به یک حسگر CMOS، با کیفیت ۲۴٫۲ مگاپیکسلی فرمت DX و پردازشگر تصویر Expeed است. البته اگر به دنبال یک دوربین عکاسی خانگی قیمت مناسب هستید اندکی باید فکرهایتان را بکنید، چون این دوربین قیمتی بالای سه میلیون دارد و اگر به دنبال قیمت پایین تری هستید می توانید دیگری مدل های موجود را بررسی کنید.

بهترین دوربین عکاسی خانگی نیکون Nikon D3500

  • دوربین عکاسی خانگی فوجی فیلم X100F

فوجی نیز یکی دیگر از برندهای فعال در زمینه تولید دوربین کامپکت است و مدل فوجی فیلم X100F یکی از گزینه های با کیفیت است. این دوربین لنزی معادل ۳۵ میلیمتر f/2 با یک سنسور DSLR 24.3 مگاپیکسلی APS-C که نتایج فوق‌العاده‌ای را پس از ثبت عکس به شما تحویل می‌ دهد. همچنین یکی دیگر از قابلیت‌ های این دوربین کنترل‌ های لمسی خارجی و منظره‌ یاب دو گانه ‌ی آن است و شما می‌توانید از بین منظره یاب الکترونیک و هیبرید یکی را انتخاب کنید. همین ویژگی می تواند برای کاربران جذابیت داشته باشد و آنها را ترغیب به خرید کند.

دوربین عکاسی خانگی فوجی فیلم X100F

  • کانن پاورشات G7 X

پس از تغییر جهت نبرد بازار دوربین‌ها از رزولوشن بالاتر به سنسور بزرگ‌تر، دوربین‌های کانن نیز از این قاعده مستثنی نماندند. پاورشات G7 X از سنسور ۲۰ مگاپیکسلی BSI به اندازه‌ی یک اینچ بهره می‌برد که با این که از نمونه‌ی به کار رفته در G1 X Mark II کوچکتر است، اما ۲.۸ برابر بزرگتر از سنسور به کار رفته در پاورشت S120 است. لنز به کار رفته در این دوربین از نوع ۱۰۰-۲۴ میلی‌متری است که گشودگی دیافراگمی برابر F1.8-2.8 را دارد و با لرزش‌گیر اپتیکال همراه شده است.  

 

دامنه‌ی ایزو G7 X از ۱۲۵ الی ۱۲۸۰۰ است که با توجه به سنسور بهینه‌ی به کار رفته در آن می‌توان، در محیط‌های کم نور عکس‌های باکیفیتی تهیه کرد. عکاسی پیاپی در G7X با سرعت ۶.۵ فریم بر ثانیه با فرمت JPEG انجام می‌شود (یک فریم بر ثانیه با فرمت RAW)؛ البته توجه داشته باشید نرخ‌های اعلام شده بدون فوکوس خودکار هستند. فوکوس خودکار تک نقطه‌ای بدون قابلیت تعقیب سوژه در عکاسی پیاپی با نرخ پایین‌تر در دسترس است. متاسفانه حتی با فوکوس نقطه‌ای نیز عملیات فوکوس در G7 X به کندی انجام‌ می‌شود و به همین دلیل تهیه‌ی عکس‌های واضح از سوژه‌های در حال حرکت امری سخت است.


برای تعمیر دوربین عکاسی  خانگی به کجا باید مراجعه کنیم ؟ 

تنوع دوربین عکاسی خانگی  ( COMPACT )  سبب گردیده است که نیاز به خدمات پس از فروش آن بیشتر از گذشته گردد. چرا که این دوربینها برخلاف دوربینهای حرفه ای ، ممکن است توسط کوچکترین تا کهنسالترین فرد خانواده مورد استفاده گیرد. از طرفی چون اکثراً از این دوربینها در جشنها و مراسم مختلف که عموماً ازدحام جمعیت در آنجا بسیار است و یا فضاهای خارج از خانه به کار گرفته میشود ، لذا احتمال ریسک پذیری ، تخریب و شکستگی آن بسیار زیاد است.


وجود بیمه نامه برای دوربین ، میزان ریسک پذیری دوربین را تا حد بسیار بالایی کاهش میدهد، چرا که دوربین دارای بیمه نامه ، در صورت شکستگی، آب خوردگی و نم زدگی ، آتش سوزی ، ضربه خوردگی و به طور کلی هر اتفاقی باعث بروز ایراد دوربین شود را پوشش میدهد. پس میتوان با خیالی آسوده به عکاسی در طبیعت پرداخت بدون اینکه نگران بروز حادثه ای برای دوربینتان باشید و فقط مراقب باشید که دوربینتان مفقود و یا سرقت نشود.


کلیه دوربینهای کامپکت از هر مارک و برند و هر نوعی و مدلی که باشند در این سازمان خدماتی تعمیراتی عظیم، پذیرش و تعمیر میشوند و تأمین قطعات آنها چه برای دوربینهای بسیار قدیمی و چه برای دوربینهای بسیار جدید به راحتی تا حداقل ده سال توسط سازمان خدماتی تعمیرگاه مرکزی دوربین / ایده آل دوربین پشتیبانی میگردد پس دیگر هیچگونه نگرانی به لحاظ عدم وجود قطعات برای تعمیر دوربین خود نداشته باشید. 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد