همه چیز درباره دوربین و عکاسی

هر چیزی که دوست دارید راجع به عکاسی و دوربین های عکاسی بدانید را اینجا دنبال کنید

همه چیز درباره دوربین و عکاسی

هر چیزی که دوست دارید راجع به عکاسی و دوربین های عکاسی بدانید را اینجا دنبال کنید

هدف از عکاسی تبلیغاتی چیست ؟

عکاسی تبلیغاتی - عکاسی صنعتی - عکاسی تجاری

عکاسی تبلیغاتی یا عکاسی صنعتی به شاخه ای از عکاسی گفته می شود که وظیفه آن به نمایش گذاشتن دقیق و کامل محصول می باشد و هدف تنها معرفی کالا نیست بلکه ترغیب مشتری به خرید و استفاده از آن محصول است.  


هدف از عکاسی تبلیغاتی چیست؟ 

هدف از عکاسی تبلیغاتی تشویق و جذب خریدار و بازاریابی محصولات بوده و عکاس مجاز است تا حدی اغراق کرده و در فضاها و محصولات تغییر و تحول ایجاد کند و حتی عکاس سلایق و تفکر خود را در عکس می گنجاند و اجازه اغراق و بزرگنمایی دارد. در عکاسی تبلیغاتی ، عکاس محصول را در فضایی دلنشین و گیرا قرار می دهد. به کاربری آن اشاره می کند، و در نهایت سعی بر این دارد تا مشتری را ترغیب کند که خود را در فضایی مشابه تجسم کرده و وادار به خرید محصول شود. در عکس های تبلیغاتی حتی از حضور ستارگان محبوب سینما، تلویزیون، ورزش، و … نیز استفاده می شود؛ با این تصور که هواداران آن فرد بخش بزرگی از بازار خرید را تشکیل می دهند. گاهی اوقات به این نوع عکاسی، عکاسی صنعتی نیز می گویند. 

انواع عکاسی تبلیغاتی : 

انواع عکاسی تبلیغاتی - عکاسی صنعتی - عکاسی تجاری

عکاسی تبلیغاتی یا عکاسی صنعتی یکی از میدان های گسترده با فهرست ها و عکاسی و موارد خاص زیر ان است . عکاسی تجاری یعنی عکس گرفتن برای اهداف تجاری تا بتوان از طریق انها یک محصول یا برند یا حتی یک شخص را برجسته کرد یا یک محصول یا سرویس را به فروش رساند . این موضوع شامل گرفتن عکس از محصولات ، خدمات و سرویس ها و حتی اشخاص با ارزش بالا می باشد تا از انها در کمپین های تبلیغی مانند روزنامه ها ، مجله ها ، بروشورها و دیگر چیزها استفاده کرد و تا بتوان مشتری ها یا محصولات و سرویس هایشان را برجسته کرد .


عکس های زیبا و دیدنی که شما روی بیلبوردها، کاتالوگ محصولات ، وب سایت های تجاری ، تبلیغات و دیگر چیزها می بینید  در فهرست عکاسی تجاری قرار می گیرند . شعبه عکاسی برای فروش و ساختن یک برند با برجسته سازی و تبلیغ یک محصول یا سرویس استفاده می شود. عکاس های تجاری عصاره یک محصول یا سرویس خدماتی را می گیرند و به عکس منتقل می کنند . عکس ها به طور واضح مشخص می کنند که برند یا سرویس برای چه کاری است .

همانگونه که اشاره شد عکاسی تبلیغاتی یک ناحیه وسیع است که انواع مختلفی از عکس ها زیر ان قرار می گیرند . در زیر چند فهرست که در زمره طیف عکاسی تجاری هستند امده است .

  • عکاسی تبلیغی

عکاسی تبلیغی یا عکاسی صنعتی به طور گسترده با هدف پررنگ کردن یک محصول ، برند ، سرویس یا یک شخص در مجلات ، روزنامه ها و دیگر چیزها صورت می گیرد . شما می توانید انها را در وبسایت ها تبلیغات تلویزیونی ، تبلیغات حوزه دیجیتال و روی بیلبوردها ببینید . این یکی از رایج ترین فهرست های عکاسی است که برای فروش استفاده می شود . این کار می تواند در اژانس های تبلیغی یا مکان های طراحی انجام شود .

  • عکاسی تبلیغاتی با روش عکاسی هوایی ( از بالا)

عکاسی هوایی یا از بالا عکاسی است که از پوزیشن های بالاتر گرفته می شود . عکاس ها از پوزیشن های بالا با دوربین های خاص در جاهایی مثل هلیکوپترها ، سیستم های پهبادی ، چتربازی و بالن ها عکس می گیرند . نکته ها و مفاهیمی مانند تعداد فریم ها ، طول کانونی ، خطوط پروازی و نقشه شاخص و پوشش استروسکوپیک در این عکاسی مطرح است .

  • عکاسی تبلیغاتی با روش عکاسی ارشیتکتی و طراحی داخلی

این نوع عکاسی از ساختمان ها ، بناها و فضای داخل یک خانه یا رستوران یا هر فضای دیگری عکس می گیرد . این نوع عکاسی برای برجسته سازی یک رستوران ، تجارت های دارای مکان، خانه ها و دیگر موارد برای جذب مشتری ها استفاده می شود .

  • عکاسی تبلیغاتی با روش عکاسی اتومبیل

عکاسی خودرو توسط شرکت های ماشین و سوداگران خودرو برای برجسته سازی یک برند جدید یا ماشین های موجود ، اگاهی رسانی درباره مشخصات یک ماشین و فواید ان برای مشتریان استفاده می شود . با رشد عظیم ماشین ها ، عکاسی اتوموبیل بسیار خواهان دارد . این عکاسی هر برند جدید و ویژگی برجسته را در اتوموبیل چهارچرخ پررنگ می کند تا علاقه مشتریان را به ان ماشین برانگیزد .

  • عکاسی تبلیغاتی با روش عکاسی غذا

عکاسی غذا در عکاسی تجاری ویژه و خاص است . صنعت غذا به یک صنعت رایج بدل شده است و در طول دهه های پیش به سرعت رشد کرده است . بنابراین درخواست برای عکاسانی که عکس های جذابی از خوراک ها و منوها بگیرند در حال افزایش است .

  • عکاسی تبلیغاتی با روش عکاسی محصول

عکاسی محصول در یک شرکت بر پایه محصول بسیار جدی و مهم در نظر گرفته می شود . کمپانی از طریق عکس های عالی از محصول ، ویژگی های ان را در میان مشتریان برای فروش بیشتر برجسته می کند . شرکت های تولیدی محصول از این روش برای دهه ها استفاده می کنند و این موضوع امروزه به سطحی بالاتر رفته است . این نوع عکاسی تجاری برای برجسته کردن ویژگی های مختلف یک محصول و فواید ان ضروری و حیاتی است .

  • عکاسی تبلیغاتی با روش عکاسی ژورنالیسم

عکاسی ژورنالیسم هنر گرفتن عکس هایی است که ارزش خبری دارد . این کار معمولا برای موضوعات جدید جهت خلق داستان های جدید به کار گرفته می شود . عکاسی برای خبررسانی ها همیشه اسان نیست و گاهی اوقات نیاز است که عکاس ریسک هایی کند که برای او خطر جانی دارد . این عکاس ها از حوادث مهم و اتفاقات جاری در جهان عکس می گیرند که در رسانه های خانگی ، کانال های خبری ، بخش های خبری انلاین استفاده میشوند تا حقایق پشت یک حادثه را روشن سازند .

  • عکاسی تبلیغاتی با روش عکاسی ورزشی

در این نوع عکاسی مهم ترین ، جالب ترین و حیاتی ترین اتفاقات در جهان ورزش گرفته می شود . از این عکس های برای نوشتن اخبار ورزشی ، اخبار مربوط به بازیکنان و پوشش یک اتفاق ورزشی استفاده می شود . عکاس های ورزشی از دوربین های عالی برای گرفتن عکس های برجسته و جذاب از بازیکنان در حال بازی استفاده می کنند . این عکاسی ناحیه دیگری از عکاسی تجاری است که خواهان زیادی در دنیای ورزش دارد .

  • عکاسی تبلیغاتی با روش عکاسی جواهرات

عکاس های جواهرات و زیورالات در قلب صنعت جواهرات هستند . هر جنبه زیبایی از یک انگشتر ، النگو و گردنبند از طریق روش هایی پررنگ می شود تا بهترین ها را در یک قطعه جواهر نشان دهند . عکاسی زیورالات در بروشورها ، روزنامه ها ، تبلیغات دیجیتال و کانال های رسانه های اجتماعی برای تجارت های زیورالات استفاده می شود .


چه مواردی در عکاسی تبلیغاتی مهم است؟

ایده پردازی در عکاسی تبلیغاتی - عکاسی صنعتی

پیام رسان بودن این نوع عکاسی اهمیت بسیار زیادی دارد. اما مورد مهم‌تر حفظ حال و هوای برند است، اگر مثلا برندی در زمینه‌ی تولید محصولات غذایی، همواره کانسپت تازگی را به مخاطبینش منتقل کرده است، باید عکس تبلیغاتی محصولاتش نیز این حال و هوا را حفظ کنند و بر روی این کانسپت پیش بروند و در کنار آن بتواند پیام خاص این کمپین را نیز به مخاطب برساند. پس ایده پردازی اهمیت بالایی دارد که تمام این موارد را بتواند پوشش دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد