همه چیز درباره دوربین و عکاسی

هر چیزی که دوست دارید راجع به عکاسی و دوربین های عکاسی بدانید را اینجا دنبال کنید

همه چیز درباره دوربین و عکاسی

هر چیزی که دوست دارید راجع به عکاسی و دوربین های عکاسی بدانید را اینجا دنبال کنید

بررسی مشخصات دوربین سونی Sony HDR-PJ 675

دوربین سونی Sony HDR-PJ 675 یکی از دوربین‌های هندی‌کم سونی است که دارای حافظه داخلی 32 گیگابایتی و یک پروژکتور برای پخش ویدئو‌ها می‌باشد. این دوربین فیلم‌برداری به یک لنز زاویه باز با زوم اپتیکال 30x است که از سری لنز‌های G سونی می‌باشد و در سرتاسر محدوده زوم خود، از یک لرزشگیر هوشمند 5 محوره برخوردار است که به شما کمک می‌کند تا در حالت زوم که تصویر دارای لرزش بیشتری است، حتی هنگام حرکت هم فیلم‌های بسیار صاف و بدون لرزشی را ضبط کنید.

 

 

دوربین سونی Sony HDR-PJ 675

دوربین سونی Sony HDR-PJ 675 تنها با سیستم ضبط PAL سازگار است و با سیستم‌های پخش NTSC آمریکایی سازگار نیست. این دوربین دارای یک سیستم بسیار سریع فوکوس AF یا فوکوس خودکار است که به شما کمک می‌کند تا فوکوس بسیار دقیقی روی سوژه انجام دهید. سنسور Exmor R CMOS و پردازنده Bionz X اختصاصی سونی در کنار یکدیگر می‌توانند امکان ضبط ویدئو‌هایی با رزولوشن 1080p با سرعت 50 فریم بر ثانیه را فراهم کرده و علاوه بر آن عکس‌هایی با رزولوشن 9.2  مگاپیکسل را نیز می‌توانید با این دوربین بگیرید که می‌توانند روی یک کارت micro-SD یا روی حافظه داخلی خود دوربین ذخیره شوند.

از امکانات پیشرفته این دوربین می‌توان به میکروفون داخلی این دوربین اشاره کرد که علاوه بر امکان زوم صدا، می‌تواند صدای محیط را به صورت فراگیر 5.1 کانال ضبط کند. همچنین امکان ضبط تصاویر پی‌درپی همراه با زمان‌بندی نیز برای ضبط ویدئو‌های تایم لپس و قابلیت ارتباط بی‌سیم WiFi برای انتقال بی‌سیم فایل‌ها هم در اختیار شماست.

پروژکتور داخلی

عبارت PRJ در نام این دوربین، نشان‌دهنده قابلیت تاباندن یا پروژکشن تصویر روی یک صفحه بزرگ است که در این دوربین قرار گرفته است. با این قابلیت می‌توانید ویدئو‌های ضبط شده را مستقیماً روی دیوار منزل یا محل کارتان پخش کنید تا همه اعضا و دوستان بتوانند هم‌زمان به تماشا بنشینند. این پروژکتور می‌تواند تصویری با نسبت کنتراست 1500:1 در ابعادی با رزولوشن 640×360 روی دیوار بتاباند.

یعنی در واقع دوربین سونی Sony HDR-PJ 675 ، می‌تواند ویدئو‌های خودش را به صورت تصویری پروژکتوری در مهمانی‌ها و همایش‌ها به نمایش بگذارد. کافیست به جای اینکه همه افراد خانواده را دور تلویزیون جمع کنید، این پروژکتور را روبروی یک دیوار سفید بزرگ بگذارید و ویدئو‌های ضبط شده را تماشا کنید. اما نکته جالب‌تر اینکه لازم نیست فقط ویدئو‌های داخل خود دوربین را با این ویدئو پروژکتور ببینید. بلکه می‌توانید از طریق ورودی micro-HDMI روی این دوربین، دستگاه‌های دیگری که دارای خروجی HDMI هستند را به آن وصل کنید و تصویر آن را با پروژکتور ببینید. مثلاً می‌توانید لپ‌تاپتان را به این دوربین وصل کنید و تصویر صفحه آن را برای دیگران به نمایش بگذارید.

دوربین سونی Sony HDR-PJ 675

دوربین سونی Sony HDR-PJ 675 از یک حسگر پیشرفته ساخت خود این شرکت استفاده می‌کند. حسگر Exmor R CMOS در این دوربین همراه با پردازشگر بسیار پیشرفته Bionz X می‌توانند امکان فیلم‌برداری با رزولوشن Full HD 1080p را با سرعت اسلوموشن 50 یا 60 فریم بر ثانیه به شما بدهند و ضمناً می‌توانید با همین دوربین، عکس‌هایی با رزولوشن 9.2 مگاپیکسل هم بگیرید که برای چاپ تا ابعاد یک تابلوی دیواری نیز کافی است.

سونی روی این دوربین از یک لنز سری G که از لنز‌های بسیار با کیفیت ساخت خودش است استفاده کرده است. این لنز دارای زوم اپتیکال 30 برابر است و در صورت استفاده از قابلیت Clear Image Zoom می‌تواند بدون افت کیفیت تصاویر، مقدار زوم را به صورت دیجیتالی دو برابر کند که در این حالت، بزرگنمایی نهایی تصویر به 60X می‌رسد.

اما فیلم‌برداری با این فاصله کانونی بلند چندان ساده نیست. خصوصاً اگر بخواهید روی دست با آن فیلم‌برداری و زوم کنید. به همین دلیل، سونی یکی از قوی‌ترین سیستم‌های لرزشگیر اپتیکال خودش را روی این دوربین قرار داده است. سیستم لرزشگیر Balanced Optical SteadyShot که روی این دوربین قرار گرفته است می‌تواند لرزش‌های دست را در 5 محور فضایی خنثی کند. یعنی علاوه بر لرزشگیری در سه محور X، Y، Z، حرکت‌های پیچشی دوربین را نیز تا حدودی خنثی می‌کند تا تصویری که با آن می‌گیرید با کمترین لرزش ممکن ثبت شود. با استفاده از این لرزشگیر، حتی در شرایط نامتعادل، مانند راه رفتن و دویدن نیز، ویدئو‌هایی با حرکت بسیار نرم و یکدست را مشاهده خواهید کرد.

فوکوس بسیار سریع و هوشمند

دوربین سونی Sony HDR-PJ 675 به فوکوس تشخیص کنتراست بسیار قدرتمندی مجهز شده است و حتی در زوم کامل خودش هم می‌تواند به خوبی سوژه‌های متحرک را دنبال کند. موتور فوکوس سریع این لنز، دقت بسیار زیادی دارد و به راحتی می‌تواند فوکوس را روی سوژه قفل کند. بنابراین می‌توانید مطمئن باشید که به هیچ وجه ویدئو‌های شما محو نخواهند شد.

کدک‌های مختلف برای کاربرد‌های گوناگون

دوربین سونی Sony HDR-PJ 675 می‌تواند ویدئو‌های Full HD خودش را با کدک XAVC S که از فرمت MPEG-4 AVC/H.264 استفاده می‌کند ضبط کند. این فرمت علاوه بر امکان ذخیره‌سازی سریع روی کارت حافظه امکان ویرایش بیشتری برای ویرایش ثانویه در نرم‌افزارهای کامپیوتری دارد.

علاوه بر این فرمت، می‌توانید از کدک AVCHD نیز برای فیلم‌برداری استفاده کنید که هم برای پخش روی تلویزیون‌های HDTV و ضبط روی Blu-Ray مناسب است و هم فرمت MP4 آن برای ارسال روی اینترنت حجم کمی دارد. این تنوع فرمت‌ها و کدک‌ها برای استفاده‌های مختلف بهینه شده‌اند و دست شما را برای ضبط باز می‌گذارند.

اما برای کسانی که احتمالاً نمی‌دانند بعداً چه استفاده‌ای از آن ویدئو‌ها خواهند کرد، یا کسانی که به هر دو فرمت نیاز دارند، امکان ضبط دوگانه یا Dual Format Recording نیز در نظر گرفته شده است. به این ترتیب می‌توانید هر دو فرمت ضبط را به صورت هم‌زمان در اختیار داشته باشید که در این صورت دو فایل یکسان با حجم متفاوت روی کارت ذخیره می‌شود. به این ترتیب می‌توانید فرمت مورد نظر را به فراخور نیازتان استفاده کنید.

فیلم‌برداری تایم لپس

امکان فیلم‌برداری تایم لپس با این دوربین میسر است. به این معنی که می‌توانید دوربین را روی حالت زمان‌بندی Time Lapse قرار دهید و با تعریف زمان‌بندی میان تصاویر، یک ویدئوی یکپارچه از تصاویری که پی‌درپی ثبت شده‌اند داشته باشید. این تصاویر برای صحنه‌هایی که حرکت‌های کند در آن انجام می‌شود (مانند حرکت ابر‌ها یا آفتاب در منظره) بسیار جالب می‌شوند.

این دوربین اگرچه برای کاربران تازه‌کار طراحی شده است، اما امکانات فوق‌العاده‌ای برای کاربران حرفه‌ای تر نیز دارد. به عنوان مثال علاوه بر حالت فیلم‌برداری خودکار، می‌توانید با قرار دادن دوربین روی مد دستی، خلاقیت بیشتری را هنگام ضبط به کار بگیرید.

دوربین سونی Sony HDR-PJ 675 دارای امکانات کنترل از راه دور به‌وسیله WiFi نیز هست. بنابراین می‌توانید از راه دور، دوربین را توسط تلفن‌های همراه هوشمند یا تبلت‌ها کنترل کنید یا عکس‌ها و ویدئو‌های ضبط شده را از طریق این تجهیزات منتقل کرده و پشتیبان بگیرید. همچنین می‌توانید از قابلیت Ustream نیز استفاده کنید.

یعنی ویدئو‌ها می‌توانند علاوه بر ضبط هم‌زمان روی کارت حافظه خود دوربین، مستقیماً روی اینترنت نیز ارسال شوند تا افراد دیگری نیز که در آن صحنه نیستند، به صورت آنلاین بتوانند ویدئو‌ها را دنبال کنند. همراه با خود دوربین، آداپتور، یک سیم micro-USB و یک سیم micro-HDMI نیز اراده می‌شود.

کفشک اختصاصی سونی

یک قابلیت خوب در این دوربین این است که کفشک روی آن، نه تنها برای استفاده از فلاش اکسترنال استفاده می‌شود، بلکه به دلیل مجهز بودن به تکنولوژی اختصاصی سونی، می‌تواند برای استفاده از میکروفون‌های اختصاصی، منظره‌یاب و بسیاری تجهیزات جانبی مخصوص این شرکت نیز استفاده شوند. مثلاً با قرار دادن میکروفون‌های حرفه‌ای مانند XYST1M روی این دوربین، می‌توانید به راحتی صدایی بسیار شفاف و دقیق را در هنگام فیلم‌برداری ضبط کنید.

میکروفون صوتی 5.1 کانال ضبط صدا

دوربین Sony HDR-PJ 675 می‌تواند با استفاده از میکروفون‌های پیشرفته خودش، صدای محیط را به صورت 5.1 کانال ضبط کند. این سیستم ضبط صدا، خصوصاً برای وقتی که می‌خواهید ویدئو‌ها را با سیستم‌های صوتی 5.1 کانال (اغلب سیستم‌های سینمای خانگی) تماشا کنید، صدایی بسیار طبیعی و فراگیر و شبیه به همین چیزی که واقعاً در آن صحنه به صورت جهت‌دار شنیده می‌شده است، خواهید شنید.

Multi-Camera Control

قابلیت کنترل چند دوربین یا Multi-Camera Control در دوربین سونی Sony HDR-PJ 675 امکان کارگردانی با دوربین‌های هماهنگ با سونی را در اختیارتان می‌گذارد. شما می‌توانید تا حداکثر 5 دوربین مختلف در زوایای متفاوت را از طریق WiFi به هم مرتبط کرده و تصویر همگی آن‌ها را از روی یک دوربین در دسترس داشته باشید.

به این ترتیب می‌توانید روی LCD دوربین اصلی ببینید که هر کدام از آن‌ها دقیقاً در کدام زاویه قرار دارند، یا اینکه دستور ضبط را هم‌زمان به همه آن‌ها بدهید. پس از ضبط، می‌توانید با استفاده از نرم‌افزار PlayMemories Home که به صورت رایگان از روی وب‌سایت سونی قابل دریافت است، این ویدئو‌ها را با هم مچ‌کات کرده و به راحتی بین تصاویر مختلف جابجا شوید. این قابلیت برای ضبط مصاحبه‌های حرفه‌ای به صورت چند دوربینه بسیار عالی عمل می‌کند.

یک دوربین بسیار هوشمند

حالت AUTO هوشمند با تحلیل تصویربرداری شما در واقع گامی فراتر از حالت خودکار سنتی در دوربین‌های فیلم‌برداری است. دوربین فیلم‌برداری سونی Sony HDR-PJ675 می‌تواند با تحلیل صحنه یکی از 10 حالت خودکار را انتخاب کرده و بهترین تنظیمات را برای آن انتخاب کند. حالت‌های فیلم‌برداری مخصوص پرتره، کودک، نور پس‌زمینه، فیلم‌برداری ماکرو، فیلم‌برداری روی سه‌پایه، منظره و طبیعت، و نور کم  از حالت‌های جالب فیلم‌برداری برای این دوربین هستند.

سخن پایانی

دوربین سونی Sony HDR-PJ 675یک انتخاب عالی برای شما خواهد بود. با انتخاب و خرید این دوربین لحظات زیبای زندگی خود را ثبت کنید. نظر شما درباره ایم دوربین چیست؟ برای ما بنویسید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد