همه چیز درباره دوربین و عکاسی

هر چیزی که دوست دارید راجع به عکاسی و دوربین های عکاسی بدانید را اینجا دنبال کنید

همه چیز درباره دوربین و عکاسی

هر چیزی که دوست دارید راجع به عکاسی و دوربین های عکاسی بدانید را اینجا دنبال کنید

از عکاسی مینیمال ( عکاسی مینیمالیست ) چه می دانید؟

Related image

عکاسی مینیمال که با نام های عکاسی مینیمالیسم و عکاسی مینیمالیست یک هنر کمتر شناخته شده است. بهره گیری از تصاویر آرام ، متمرکز ساختن کادر در عناصر اصلی برای خلق ترکیبی بی نقص، صراحت بیان و سادگی از ویژگیهای این سبک از عکاسی است. 


 عکاسی مینیمالیسم چیست؟

این روزها عبارت «هر چه ساده تر، قابل فهم تر» مشهور شده است، چون واقعاً جواب می دهد. بله، گاهی اوقات پیچیدگی در ترکیب بندی اشیاء در یک عکس خوب است اما با ایجاد یک فضای تقریباً خالی، شما می توانید یک عکس قوی تر خلق کنید. در عکاسی مینیمال  با طرح یک چالش با تنطیم یک یا دو عنصر و حذف تمام اضافات در کادر به بیان یک موضوع و پیام می پردازند.

در تعاریف آمده است که اساس هنر مینیمال خلاصه گرایی در فرم و تاکید بر محتوا ی اثر است و پیش از آنکه به احساسات شخصی و بیان آنها علاقه مند باشد،سعی دارد از قوانین فیزیک و ریاضی و استعاره و نشانه در خلق آثار استفاده کند.

بنابراین می توان عنوان کرد که یک مکتب هنری است، مکتبی که اساس آثار و بیان خود را بر پایه سادگی بیان روش‌های ساده و خالی از پیچیدگی معمول فلسفی و یا شبه فلسفی بنیان گذاشته‌است.

Image result for ‫عکاسی مینیمال‬‎

این سبک هنری، اجزاء ساده مانند رنگ، شکل، بافت و خطوط را به طور کامل ترکیب می کند. همچنین قصد دارد تا چشم مخاطب، سوژه را کاملا ببیند. هنرمندان یا آزادی این نوع سبک را می پذیرند و یا به دلیل عدم ثبات و قانون کلی، آن را نکوهش می کنند.

این تفاوت در عکاسی به خوبی تعریف نشده است، به طوری که معمولا همیشه می توانید یک لحظه از زندگی واقعی را ثبت کنید، اما هرگز یا خیلی کم، یک عکس مینیمالیستی می تواند از عناصر ذکر شده استفاده کند تا تأثیر بسیار قوی بر روی بیننده ایجاد کند.

کم، در عکاسی مینیمالیستی یه معنای «زیاد» است . کم به معنی ناخوشایند نیست و همچنین ساده به معنی خسته کننده نیست. شاید برخی از افرادی که برای اولین بار بخواهند عکاسی مینیمالیستی را امتحان کنند، این پیش داوری ها را داشته باشند. یک طرح رنگی خیلی خوب و یا یک سوژه واحد در مقابل یک پس زمینه خالی

ممکن است ساده به نظر بیاید، اما این کنتراست است که قدرت بیشتری به سوژه و مفهوم بیشتری به طرح رنگی می دهد. مهم این است که بدانید، فریم شما قرار است چه باشد و چه چیزی در تصویر نهایی قرار خواهد گرفت. همیشه برای این کار وقت بگذارید و بعدا عکس ها را کراپ کنید (برش دهید)، زیرا ریتم و حال و هوای عکس های مینیمالیستی در هنگام تغییر اندازه حتی کم نیز، تغییر می کند. فقط یک نمونه از هر جزئیات مهم است، حتی در مینیمالیسم.


ترکیب بندی در عکاسی مینیمال چگونه است؟ 

Related image

ترکیب بندی همیشه اولویت شما و کلید ایجاد تاثیر گذاری با یک عکس مینیمالیستی است. همانطور که قبلا گفته شد، آنچه که از عکس شما خارج می شود، به اندازه همان چیزی که در آن باقی می ماند، مهم است. بنابراین شما باید برای این کار وقت بگذارید و حساسیت خاصی برای ایجاد فضای خالی و غیره داشته باشید و از فضای خالی به عنوان یک فضای پر (یعنی یک عنصر مهم) استفاده کنید.  اگر شما با “قانون یک سوم” آشنا هستید، پس زمان ساختن شات یا ثبت عکس نیز برای شما کوتاه تر و آسان تر خواهد بود.

اکثر عکاسان هنگام توجه به خطوط و ساختارها، به دنبال یک مربع هستند، اما توجه داشته باشید که هر شکلی که به اندازه کافی قوی باشد و کنتراست قوی ایجاد کند، قابل قبول است. روش اصلی برای جلب توجه مخاطب به سوژه شما این است که بر روی آن فوکوس نمایید و سپس عمق میدان را تنظیم کنید تا آن را برجسته نشان دهد و توجه مخاطبان را جلب کند.


ویژگی عکس های مینیمال

Image result for ‫عکاسی مینیمال‬‎

1- توجه بیننده را به شدت جلب می‌کند: برای تاکید بر روی یک سوژه یا قسمت کوچکی از عکس، راه‌های مختلفی وجود دارد از جمله کم کردن عمق میدان. اما هیچ کدام مثل از کادر حذف کردن نقاط دیگری که توجه بیننده را از سوژه‌ی اصلی پرت می‌کنند جواب نمی‌دهد.

2- این عکس‌ها از نظر تجاری حکم طلا را دارند: اگر اهل فروش عکس‌هایتان هستید بدانید که عکس‌های مینی‌مالیستی خیلی خریدار دارند. یکی از مهم‌ترین دلایلش این است که عکس‌های مینی‌مال فضای کافی برای افزودن متن تبلیغاتی را دارند.

3- عکاسی مینی مالیستی چالش‌برانگیز است: هر کسی می‌تواند یک دوربین بردارد و برای خودش فرت و فرت از این طرف و آن طرف عکس بگیرد. اما برخورد با یک منظره به نیت گرفتن یک عکس مینی‌مالیستی سخت‌تر است. باید محل درست را پیدا کنید، نقشه بکشید و درست زمان‌بندی کنید تا سوژه‌ی اصلی‌تان در جای مناسب قرار بگیرد. این چیزها حتی برای عکاسان باتجربه هم چالش‌برانگیزند.


به چه نکاتی  برای عکاسی مینیمال توجه کنید؟ 

Image result for ‫عکاسی مینیمال‬‎

پیدا کردن سوژه مناسب

مسائل را ساده و قابل درک نگه دارید. در واقع، با این تکنیک شما باید به سختی تلاش کنید تا خلاف آن را ثابت کرده و یک موضوع قوی پیدا کنید تا به تنهایی بتواند حرفی برای گفتن داشته باشد. این مسئله زمانی بیشتر آشکار می گردد که شما می خواهید از یک فضای بزرگ عکسبرداری کنید که موضوع اصلی در قسمت کوچکی از این کادر قرار دارد. همچنین به جای فکر کردن به این که چه چیزهایی را می توانید در کادر خود قرار دهید به این مسئله فکر کنید که چه چیز هایی را می توانید از عکس حذف کنید.


پس زمینه

یک راه آشکار برای این که سوژه عکس شما برجسته به نظر برسد این است که دیافراگم دوربین را به شکلی تنظیم کنید که هر چیزی در پس زمینه از فوکوس خارج شود.

زمانی که در محیط داخلی عکاسی می کنید از پس زمینه های استودیو استفاده کنید که بی نظمی های عکس را از بین ببرند. همچنین برای عکاسی در محیط بیرون نیز از حصار ها و دیوار های یکدست استفاده کرده و بالاخره هنگام گرفتن عکس از اشیاء کوچک مانند گل ها، سعی کنید پس زمینه خود را به همراه داشته باشید. زمانی که سوژه عکس، گل باشد می توانید زاویه عکس را طوری پایین بیاورید که آسمان به عنوان پس زمینه بوده و به عکس شما فضای مینیمال بدهد. پس زمینه های سفید یک انتخاب عالی در این مورد هستند اما فکر نکنید که نمی توانید از پس زمینه های رنگی دیگر استفاده کنید.حتی اگر بین پس زمینه و سوژه مورد نظر شما یک کنتراست (تضاد) وجود داشته باشد، در این صورت سوژه کاملاً برجسته به نظر خواهد رسید.


استفاده از خط های هدایتگر

پیدا کردن خط های هدایتگر طبیعی در ترکیب بندی هایتان می تواند به هدایت چشم بیننده به جایی که شما می خواهید کمک کند، که به شما اجازه می دهد تا تعداد المان های مورد نیاز برای گفتن داستان در عکستان را به حداقل برسانید.

انتخاب یک خط آسان است، اما باید چشم ها را به جایی مرتبط هدایت کند. خطوط نباید نگاه بیننده را به صورت تصادفی از سوژه دور کنند، یا بدون هیچ مقصد واقعی به جایی بیرون از کادر هدایت کنند

برای مثال جاده ها، پیاده روها، ریل های قطار و ساختمان ها تنها چند نمونه از آنها هستند.


حذف کردن بی نظمی های موجود در عکس

با حذف آنتروپی یا بی نظمی های موجود در عکس، افراد غیر ضروری و دیگر عوامل بی نظم کننده تصویر، شما تمام عوامل بالقوه را از بین برده و باعث می شوید که درک عکس برای بیننده ساده تر شده و راحت تر بفهمد که تمرکز اصلی شما درعکس چه چیز یا چه کسی بوده و همچنین شما می خواهید چه هدفی را در عکس بیان کنید.


شما چه چیزی از عکاسی مینیمالیست یا عکاسی مینیمالیسم می دونید؟ 


برای عکاسی از طبیعت چه چیرهایی باید بدانید؟


آیا به عکاسی طبیعت علاقه دارید؟ آیا می‌خواهید عکس‌هایی واقعی و شگفت‌انگیز از طبیعت ثبت کنید؟ عکاسی از طبیعت یکی از محبوب‌ترین ژانرهای میان عکاسان حرفه‌ای است. در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با هر آنچه باید درباره عکاسی از منظره بدانید آشنا کنیم.  

ادامه مطلب ...

برای عکاسی پرتره ( عکاسی چهره ) به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

Image result for ‫عکاسی از چهره‬‎

 عکاسی پرتره (portrait photography) چیست ؟ 

عکاسی پرتره یا همان عکاسی چهره یکی از متداول ترین نوع عکاسی است که علاقه مندان را جذب خود می کند. این تکنیک، شاخه ای از رشته عکاسی است که در آن به طور خاص توجه به چهره انسان می شود

ادامه مطلب ...

ایده هایی جذاب برای عکاسی از نوزاد (عکاسی از کودک)

عکاسی از نوزاد یکی از موضوعاتی است که اکثر پدرها و بخصوص مادرها به آن شدیدا علاقمند هستند و دوست دارند هر لحظه از زندگی فرزند خود را به صورت عکس ماندگار کنند. به همین منظور در این مقاله می خواهیم شما را با ایده هایی که برای عکاسی از کودک بدردتان می خورد آشنا کنیم. با ما همراه باشید.  


چرا عکاسی از نوزاد ؟  

بچه‌ها و دوربین عکاسی به یکدیگر وابسته‌اند. از زمان تولد به بعد، از شیر خوارگی تا بلوغ، کودکان همواره توسط دوربین تعقیب می‌شوند. کودک معمولاً به این موضوع علاقه‌مند است، اگر چه اکثراً بیش از آن سرگرم است که توجهی به عکاسی بکند. او تقریباً همیشه می‌تواند باعث به وجود آمدن عکس خوبی باشد. والدین اکثر عکسهایی را که از لحظات زندگی کودک گرفته شده، دوست دارند و می‌خواهند آن لحظه‌ها را حفظ کنند. 

اگر این عکس‌ها توسط افراد حرفه‌ایی گرفته شده باشند، اگر چه به نظر می‌رسد فاقد آن احساس و درکی هستند که پدرها و مادرهای واقعی می‌توانند نسبت به کودک داشته باشند، ولی از نظر مهارت فنی، می‌توانند مورد توجه واقع شوند. مثلاً، ثبت لحظه جادویی که یک مادر، غرق در خلسه، با توده سلولی نالان که دست و پا می‌زند و از گوشت و خون خود اوست (لحظه زائیده شدن)، تکنیک و مهارت خاصی را طلب می‌کند. هر پدر و مادری آن لحظه را به یاد می‌آورند. این لحظه را می‌توان تقریباً به همان واقعیتی که در خودِ لحظه بوده، در یک عکس حفظ کرد.

چه ایده هایی برای عکاسی از نوزاد می توان داشت ؟ 

برای عکاسی از نوزاد لنز دوربین با کودک هم سطح باشد : برای عکاسی بهترین ارتفاع هم سطح بودن با کودک است. عکاسی از بلا یا پایین به جذابیت عکس های هم سطح نیستند.

عکاسی از چهره نوزاد: یکی از بهترین حالات برای عکاسی از کودک، عکاسی از صورت می باشد چرا که عکاسی به این روش چهره معصوم کودک را بیشتر نمایش می دهد و کودک را زیباتر نشان می دهد.

بطور دائم عکس بگیرید : تغییر سریع کودکان از نظر خلق خو به شما اجازه انتظار برای یک عکس عالی را نخواهد داد بنابراین باید پشت سر هم عکس بگیرید. اکثر مواقع از هر ۲۰ عکس گرفته شده از یک پوزیشن ۱ عکس عالی بدست می آید.

تنظیم نور :  در عکاسی از نوزاد اکر حرکت های کودک زیاد است می توانید با باز گذاشتن دیافراگم اثر حرکت های او را در عکس از بین ببرید. بهترین نور برای عکاسی از کودک نور غیر مستقسم طبیعی است که حالت نرمی به پوست او می دهد.

پس زمینه عکاسی از نوزاد : هر قدر زمینه عکاسی ساده تر باشد عکس کودک جلوه بیشتری دارد. زمینه های خیلی شلوغ و خیلی روشن از زیبایی عکس کودک می کاهد. بهترین رنگ ها برای زمینه عکاسی سفید بژ خاکستری روشن کرم و آبی آسمانی هستند

عکاسی از نوزاد با خنده آوردن او: برای بدست اوردن یک لبخند عالی از کودکان با شکلک ها و حرکات عجیب آن ها را نترسانید. کافی است مادر یا پدر با کودک حرف بزنند و توجه اورا به خود جلب کنند. ایجاد یک لبخند زیبا را به والدین محول کنید.

استفاده از المان های طبیعی برای عکاسی از نوزاد : حتی اگر امکان عکاسی از کودک در طبیعت را ندارید می توانید با استفاده از گل های طبیعی آب نیمکت های چوبی آتش شومینه و غیره جلوه بیشتری به عکس ها ببخشید.

عکاسی از نوزاد با حالت های با مزه : یکی از راه های جذاب شدن عکس کودک عکس گرفتن از کودکان در حالت های کثیف و یا به زبان ساده تر حالت های شلخته است. کودکانی که در حال غذا خوردن و یا گل بازی کردن و یا نقاشی با رنگ های مایع و البته ایمن هستند عکس ها را بسیار جالب و جذاب میی کند.

عکاسی از نوزاد با استفاده از وسایل پدر و مادر: عکس کودکان در حالتی که کلاه عینک و یا کفش والدین خود را پوشیده اند بسیار متفاوت و هیجان انگیز است.

عکس های نیم رخ و سه رخ :  این گونه از عکس ها همیشه احساسی روحانی را به بیننده القا می کنند.

لباس کودک : از قبل لباس کودک را تعیین کنید. لباس های فانتزی لباس های رنگی کلاه های عروسکی کراوات و پاپیون های کوچک و رنگی گل سرهای زیبا نمونه هایی زیا از لباس کودکان هستند فراموش نکنید که حتما یک دست لباس سفید برای کودک آماده کنید. عکس کودکان با لباس سفید و پس زمینه رنگی جزء عکس های پر طرفدار هستند.

گریم کودک : گریم های فانتزی به شکل پروانه و یا کلاه گیس ها و سبیل های مصنوعی با در نظر گرفتن سن کودک و سلیقه والدین نمای زیبایی به عکس ها میبخشند.

توجه به چشم ها : چشم ها منعکس کننده احساسات و دریچه روح انسان هستند. در عکس هایی که کودک مستقیم به دوربین نگاه کرده است زیبایی خاصی وجود دارد.

زمینه عکاسی مناسب با فصل : می توانید زمینه عکاسی را مناسب با فصل و یا مناسبت های مانند نوروز یلدا و یا کریسمس تعیین کنید. استفاده از برگ های خشک پاییزی و یا سفره هفت سین و یا سبدی از انار های قرمز که نشان دهنده شب یلدا هستند جلوه ای دو چندان به عکس ها میبخشد.

شکار لحظه در هنگام عکاسی از بچه ها : اگر در عکاسی از کودک دارای چند سوژه بودید بهترین نتیجه را زمانی می توانید بدست آورید که آنها در کنار هم مشغول بازی باشند. هنگام بازی بچه ها شما میتوانید صحنه های بسیار جذابی از بازی آنها، دست در گردن هم کردن، هنگام قهر و بغل کردن یکدیگر شکار کنید. اینگونه عکس ها بخاطر داشتن فضای مستند گونه بسیار مورد توجه خانواده ها قرار میگیرند.


سخن آخر :

در هر صورت زمانی یک عکاس در کار خود موفق میشود که بتواند زمام امور را خود کنترل کند. شما باید از قبل نوع رفتار با کودک را تمرین کرده باشید تا هنگام عکاسی از کودک با مشکل روبرو نشوید. بهترین کار تمرین عملی است. میتوانید از کودکان اطراف خود و آشنایان کمک بگیرید. این کار میتواند کمک شایانی به نوع  برخورد شما درهنگام عکاسی از کودک بکند.




معرفی تمام تجهیزات عکاسی تبلیغاتی


از بین تجهیزات عکاسی تبلیغاتی که به تجهیزات عکاسی صنعتی یا تجهیزات عکاسی تجاری نیز شناخته می شود از موارد مهم برشمرده می شود. از مکانی مناسب برای عکاسی گرفته تا وسایل نورپردازی...


معرفی تجهیزات عکاسی تبلیغاتی : 

 تنها داشتن مهارت در زمینه عکاسی تبلیغاتی ، برای ثبت تصاویر مناسب کافی نیست و این مهارت هنگامی که با تجهیزات مناسب درآمیزد، به‌ثمر می‌نشیند. اصلی‌ترین عضو این تجهیزات، دوربین عکاسی است و پس از آن، این لنزها هستند که بیشترین اهمیت را دارند.

استودیو: 

داشتن یک استودیو به‌همراه وسایل نورپردازی مناسب، تاثیر به‌سزایی در کیفیت تصاویر شما خواهد داشت و سبب می‌شوند تا بتوانید حرفه‌ای‌ترین عکس‌ها را ثبت کنید. لذا  بهتر است تجهیزات عکاسی تبلیغاتی مناسب را فراهم کنید.


نورپردازی : 

یکی از اساسی‌ترین عناصر هر عکس حرفه‌ای، نورپردازی مناسب است. اعمال نور مناسب در هنگام ثبت تصویر از سوژه، علاوه بر افزایش جذابیت محصول، در معرفی بهتر آن به‌مخاطب نقش به‌سزایی دارد. در نظر داشته باشید که هدف از نورپردازی، تنها روشن‌کردن سوژه نیست، بلکه برای تاکید بر شکل، سطوح و ابعاد مختلف سوژه نیز کاربرد دارد. ( یعنی با نورپردازی می‌توان بخش‌هایی از جسم را پر اهمیت‌تر و بخش‌هایی از آن را عادی و کم‌اهمیت جلوه داد ).


دوربین عکاسی :

بدون شک اولین تجهیزات عکاسی صنعتی یک دوربین حرفه‌ای و تمام عیاره. ممکنه شما یک عکاس صنعتی بسیار حرفه‌ای باشید ولی وقتی دوربین خوبی نداشته باشید عملاً نمی‌تونید تصاویر با کیفیتی تهیه کنید.

از نظر فنی دوربین‌های DSLR مناسب عکاسی صنعتی هستند. از اونجا که لنز این دوربین‌ها رو به راحتی می‌‍شه تعویض کرد، می‌تونید از اون‌ها برای عکاسی از محصولات خیلی کوچک تا خیلی بزرگ استفاده کنید.


لنز :

اگر شما به تازگی عکاسی تبلیغاتی را آغاز کرده‌اید، بهتر است مبلغی را صرف یک جفت لنز کیفیت‌بالا بکنید و پس از کسب درآمد لنزهای بیشتری را به مجموعهٔ خود اضافه کنید. برای عکاسی حوادث، با یک جفت لنز زوم و برای عکاسی پرتره با یک لنز زوم و یک لنز پرایم (که قابلیت زوم ندارد)، فعالیت خود را آغاز کنید. اما برای عکاسی تبلیغاتی بهتر است ابتدا یک لنز «ماکرو» تهیه کنید، که به شما امکان گرفتن «کلوز آپ» یا نمای نزدیک از اجسام کوچکی مانند، انگشتر و جواهرات را میدهد.

دوربین های DSLR قابلیت تعویض لنز دارند و شما برای هر پروژه با هدف متفاوت می توانید از لنزهای مختلفی استفاده کنید. لنزهای مورد استفاده در استودیو نماد شامل ۲۴-۱۰۵ ، ۱۰۰ ماکرو برای عکاسی از جزئیات و جواهر، ۷۰-۲۰۰ ، ۵۰ فیکس و … می باشد . لنزهای فیکس بهترین گزینه برای عکاسی پرتره هستند . به یاد داشته باشید برای عکاسی از فضا باید از لنزهای واید استفاده کنید.


فلاش :

معمولاً نور موجود در فضا برای عکاسی صنعتی مناسب نیست. عکاسان صنعتی برای جبران نور از فلاش‌های اکسترنال،شاخه های نوری همراه با چتر و سافت باکس و دیفیوزر استفاده می‌کنن که بسته به نوع و ابعاد محصول می‌تونه قدرت و شدت مختلفی داشته باشه.

نورافکن‌های سرعتی (“speedlite”) یونیت‌های فلش دار بیرونی هستند که همچنین با عنوان «فلش روی دوربین» هم شناخته می‌شوند. علی‌رغم نامشان، آن‌ها نیازی به وصل شدن به دوربین شما ندارند (اگرچه اغلب وصل می‌شوند).

ازآنجایی‌که نورافکن‌های سرعتی سیگنالی هستند، در یک‌لحظه میزان بسیار زیادی نور تولید کرده و بعدازآن نیاز به چند ثانیه بازیابی، قبل از نورپاشی مجدد دارند.

این امر می‌تواند سبب خستگی تازه‌کارهایی شود که ممکن است چندین شروع غلط قبل از رسیدن به نورافکنی مناسب و صحیح داشته باشند.

برای عکاسان مسلط، یا عکاسان فعال، قدرت و انعطاف‌پذیری نورافکن‌های سرعتی ارزش انتظار کشیدن را دارد. نور فزاینده، امکان روزنه‌های دید و تنظیمات متنوع‌تر برای حساسیت پالایه دوربین نسبت به نور (ISO) را در انواع وسیعی از محیط‌ها فراهم می‌کند.

نورافکن‌های سرعتی که همچنین با عنوان فلش‌های روی دوربین هم شناخته می‌شوند، کاملاً قابل‌حمل و فراگیر هستند


ثبت تصاویر متعدد از سوژه :

  ثبت تصاویر را نمی توان جزء تجهیزات عکاسی صنعتی برشمرد ولی یکی از اصول مهمی است که باید در عکاسی تبلیغاتی مورد توجه قرار بگیرد ، گرفتن تصاویر متعدد از سوژه است. برای آن‌که بتوانید سوژه خود را به بهترین شیوه معرفی کنید، لازم است از ابعاد و زوایای مختلف، تصویربرداری و پس از مقایسه آن‌ها، بهترین تصاویر را انتخاب کنید.


چتر :

این وسیله که درواقع به‌شکل چترهای معمولی است و در رنگ‌هایی نظیر سفید، نقره‌ای و طلایی تولید می‌شود و با انعکاس نور می‌توانید نور مناسبی را برای عکاسی از سوژه فراهم کنید.

فلاش های چتر، شاید محبوب‌ترین انتخاب برای نورپردازی عکاسی استودیویی در لیست تجهیزات عکاسی صنعتی باشد. آنها برای تنظیم کردن بسیار ساده، بسیار قابل‌حمل و استفاده آسان از آنها به عنوان یک انتخاب عالی برای کسی است که می‌خواهد تجهیزات عکاسی استودیویی بخرد و کار خود را تازه آغاز نموده است . دو نوع فلاش چتر استفاده‌شده در عکاسی استودیویی وجود دارد: شلیکی (shoot through umbrella lights) و بازتابنده (REFLECTIVE UMBRELLA LIGHTING)


 سافت باکس :

وسیله‌ای به‌شکل چادرهای مسافرتیست که نور قوی‌تر و کنترل شده‌تری نسبت به چتر ارائه می‌دهد. نورپردازی Softbox به این معنی است که این وسیله نور ملایم  را شبیه آنچه که ممکن است از طریق یک پنجره در بعد از ظهر بتابد ایجاد می کند.  Softbox  ها از این جهت مفید هستند که آنها به شما کنترل بیشتری جهت نور می‌دهند. نور به سوژه اشاره می کند و از طریق پانل منتشر کننده منتقل می شود که تاثیری ملایم را ایجاد می کند.


در حالی که Softbox ها کنترل بیشتر بر روشنایی را فراهم می کنند، همچنین  برای استفاده برای مبتدیان به عنوان یک چالش بزرگ محسوب می شوند زیرا آنها نیاز به درک دقیق از نحوه کنترل نور رادارند. اگر  تازه‌کار هستید و نام تجاری‌تان تازه جا افتاده برای روشنایی از یک لامپ چتری استفاده کنید و این انتخاب می‌تواند یک گزینه هوشمند باشد.


رفلکتور یا بازتابنده ( Reflector ):

این وسیله برای بازتابیدن نور از قسمت‌های مختلف و روشن‌کردن نقاط تاریک استفاده می‌شود.


تجهیزات عکاسی صنعتی دیگر : 

  •  کیف دوربین با دوام
  • تعداد زیادی کارت حافظه
  • جعبهٔ لوازم تمیز کردن لنز
  • دوربین یا دوربین‌های پشتیبانی، برای وقت‌هایی که دوربین‌ اصلی‌تان دچار مشکل شد
  • جعبهٔ نورپردازی قابل حمل، برای عکاسی‌های فضای بسته (معماری داخلی )
  • نور سنج، برای اطمینان از اکسپوژر مناسب و تنظیمات دیافراگم

تمام این تجهیزات عکاسی تجاری راهی است برای رسیدن به عکس های با کیفیت ولی در ارائه این عکس ها خلاقیت و به روز بودن و برطرف کردن نیاز مشتری مهمترین اصل است که ما در استودیو نماد آن را کاملا در نظر گرفته ایم .

برای خرید این تجهیزات می توانید از سایت های زیر دیدن کنید: 

https://ronaaq.com/1011/iranian-online-store/