همه چیز درباره دوربین و عکاسی

هر چیزی که دوست دارید راجع به عکاسی و دوربین های عکاسی بدانید را اینجا دنبال کنید

همه چیز درباره دوربین و عکاسی

هر چیزی که دوست دارید راجع به عکاسی و دوربین های عکاسی بدانید را اینجا دنبال کنید

برای عکاسی از طبیعت چه چیرهایی باید بدانید؟


آیا به عکاسی طبیعت علاقه دارید؟ آیا می‌خواهید عکس‌هایی واقعی و شگفت‌انگیز از طبیعت ثبت کنید؟ عکاسی از طبیعت یکی از محبوب‌ترین ژانرهای میان عکاسان حرفه‌ای است. در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با هر آنچه باید درباره عکاسی از منظره بدانید آشنا کنیم.  

 تعریف عکاسی طبیعت چیست ؟ 

عکاسی طبیعت ( Nature photography ) بر مناظر طبیعی، حیات وحش و زندگی گیاهی تمرکز دارد، یعنی همان چیزهایی که در طبیعت می بینیم. عکس های طبیعت، چشم اندازی از حیوانات، جنگل ها یا کوه ها را به شما نشان می دهد که ممکن است در فرد دیده نشود. بسیاری از عکاسانی که کار عکاسی از منظره یا همان عکاسی از طبیعت  را انجام می دهند سعی می کنند که زیبایی ها و شگفتی های طبیعت را به مردم نشان دهند، اکثرا با این امید که افراد بیشتری برای کمک به محیط زیست تشویق و وارد عمل شوند.



آیا به عکاسی طبیعت علاقه دارید؟ آیا می‌خواهید عکس‌هایی واقعی و شگفت‌انگیز از طبیعت ثبت کنید؟ عکاسی از طبیعت یکی از محبوب‌ترین ژانرهای میان عکاسان حرفه‌ای است. به اعتقاد بسیار از عکاسان بسیار چالش برانگیز بوده و نیاز به تجربه زیادی نیز دارد. اما عکاسی از طبیعت بدون داشتن آگاهی در مورد آن نتایج جالبی نخواهد داشت. ابتدا باید تکنیک‌ها و ترفندهای مربوط به آن را یاد بگیرید، سپس به عکاسی و کسب تجربه بپردازید.

هر کسی که به غروب شگفت انگیز خورشید یا کوههای باشکوه نگاه کند، ممکن است در برابر هیبت و عظمت این مناظر احساس حقارت کند. برخی می گویند این لحظه مثل ایستادن در برابر خداست. ممکن است تلاش برای رسیدن به این لحظه معنوی برای شما و دیگران یک تجربه حیرت آور است. شما این احساس شگفتی را با شروع به عکاسی و دیدن مناظر و حیات وحش می توانید ابراز کنید.


تجهیزات ضروری موردنیاز برای عکاسان طبیعت ( عکاسی از منظره ) : 

یک عکس چشم انداز (طبیعت) عالی می تواند تخیل شما را برانگیزد و الهام بخش روح تان باشد. این عکس های طبیعت شگفتی را در زندگی ما به ارمغان می آورد و به ما یادآوری می کند که چرا به کلیساهای طبیعت متصل می شویم.

آنچه که ممکن است برای شما روشن نباشد ادوات و لوازمی است که برای گرفتن یک عکس منظره فوق العاده، ضروری است و به آن نیاز دارید. بنابراین، اجازه دهید درباره آن با شما صحبت کنیم.

فهرستی از وسایل و لوازم ضروری برای عکاسی از طبیعت که توسط ما پیشنهاد می شود:

  1. بدنه ی دوربین ( camera body ) 
  2. سه پایه ی دوربین عکاسی ( Tripod )
  3. لنز دوربین ( camera lens )
  4. فیلترهای عکاسی ( photographic filter )
  5. خودتان (خود عکاس)

تکنیک هایی که باید برای عکاسی از طبیعت به ان توجه کنید و آنها را در عکاسی منظره خود مد نظر بگیرید تا حرفه ای تر بنظر برسید : 

1- از نورپردازی‌های غیر معمول برای ثبت عکس‌های دراماتیک و چشم‌نواز استفاده کنید:

نور پس زمینه یکی از بهترین راه‌های نورپردازی برای ایجاد صحنه‌های دراماتیک است. همچنین به دلیل زاویه تابش نور به سوژه کنتراست عکس نیز بسیار زیاد می‌شود که برای عکاسی از طبیعت بسیار مهم است. همانطور که می‌دانید عکاسی از صحنه‌های کم کنتراست در طبیعت، می‌تواند به کلی عکستان را نابود کند.


2- استفاده از لنز واید در عکاسی طبیعت

از آنجایی که می خاهیم پهنه وسیعی از سوژه طبیعی خود را به ثبت برسانیم لنز واید مناسب این هدف ما میباشد. همچنین استفاده از لنز واید در عکاسی طبیعت باعث ایجاد عمق و نمای پرسپکتیو می شود. برای ثبت عکس از حشرات و گل ها نیز میتوان از لنز ماکرو استفاده کرد.


3- دریچه دیافراگم مورد نیاز برای عکاسی طبیعت

هدف اصلی در عکاسی از طبیعت ایجاد عمق و سه بعدی بودن در تصویر است. به همین دلیل دریچه دیافراگم کوچک پیشنهاد میشود. اعدادی مانند f16 تا f22 اعداد مناسبی برای این منظور هستند. همچنین انتخاب این محدوده از اعداد برای ایجاد وضوح تصویر بالا به کار میرود.


4- استفاده از فیلتر مناسب در عکاسی طبیعت

برای عکاسی طبیعت معمولا از دو نوع فیلتر استفاده می کنند که هر کدام کاربرد متفاوتی دارد.

فیلتر پلاریزه: این فیلتر از شدت نور کم میکند و آسمان را تیره تر میکند. زمانی که در آسمان ابر باشد تیرگی آسمان با روشنی ابرها تضاد چشم نوازی را ایجاد میکند.

فیلتر ND یا خنثی: از این فیلتر نیز برای جلوگیری از ورود نور زیاد به لنز استفاده میشود.


5- از یک مکان در فصل های مختاف عکس بگیرید

شما ممکن است یک مکان مورد علاقه داشته باشید که دوست دارید از آن بازدید کنید. به عنوان مثال، یک جنگل محلی، یک منظره یا یک مکان مورد علاقه که از بازدید آن در طول تعطیلات لذت می برید. هنگام بازدید از آنجا، ممکن است مناظری را پیدا کنید که در زمان های مختلف سال منحصر به فرد به نظر می رسند. تغییر فصل ها به این معنی است که شرایط ممکن است به طور چشمگیری از یک دوره به دوره دیگر متفاوت باشد. بارش برف در زمستان، باعث رویش گل های بهاری و گیاهان سبز و بانشاط در تابستان می شود، که می تواند تاثیر قابل توجهی بر ظاهر و احساس عکس شما داشته باشد.


6- استفاده از فرمت raw

به جای استفاده از فرمت پیش فرض دوربین یعنی jpeg از فرمت raw استفاده کنید. گرچه که این فرمت تصویر فضای زیادی را در حافظه دوربین اشغال میکند اما که هنگام ویرایش عکس دستتان برای ایجاد تغییرات دلخواه باز است.


7- استفاده از ساعت طلایی

ساعات طلایی یعنی یک ساعت بعد از طلوع و یک ساعت قبل از غروب خورشید. بهترین تایم برای خلق آثاری به یاد ماندنی. پس از گلدن تایم غافل نشوید.


نتیجه گیری : 

عکاسی از طبیعت، عکاسی از منظره طبیعی، زندگی وحوش، گیاهان و تصاویری از بافت‌های طبیعی می‌باشد. عکس‌های این سبک به طور معمول خالی از حضور انسان یا عناصر انسانی - همچون ساختمان‌ها - و حتی حیوانات دست‌آموز و اهلی است.





نظرات 1 + ارسال نظر
آدم برفی چهارشنبه 20 آذر 1398 ساعت 10:27 http://adambarffi.blogsky.com

سپاس

ممنونم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد