همه چیز درباره دوربین و عکاسی

هر چیزی که دوست دارید راجع به عکاسی و دوربین های عکاسی بدانید را اینجا دنبال کنید

همه چیز درباره دوربین و عکاسی

هر چیزی که دوست دارید راجع به عکاسی و دوربین های عکاسی بدانید را اینجا دنبال کنید

بررسی و معرفی بهترین دوربین سونی برای فیلمبرداری

بهترین دوربین سونی برای فیلمبرداری، مدلی است که بیشترین انطباق را با خواسته‌ها و نیازهای شما دارد. دوربین‌های این کمپانی در سایزهای مختلف و با ویژگی‌های گوناگون تولید می‌شوند. از دوربین‌های ورزشی سرعت‌بالا گرفته تا دوربین‌های رزولوشن بالا برای عکاسی حرفه‌ای و انواع کامپکت و جمع‌وجور. بنابراین نمی‌توان یک مدل را به‌عنوان بهترین دوربین سونی معرفی کرد؛ اما می‌توان در هر رده بهترین مدل را انتخاب کرد، کاری که در ادامه این مطلب قصد انجام آن را داریم.

  


در ادامه مطلب بهترین دوربین سونی برای فیلمبرداری، و انتخاب‌هایی که می‌توانید از میان دوربین‌های تولیدی کمپانی سونی داشته باشید را جمع‌آوری کرده و به بررسی ویژگی‌ها و قابلیت‌های آن‌ها پرداخته‌ایم. این موارد شامل بهترین دوربین‌های خانگی، بهترین دوربین‌های مناسب برای Vlog، بهترین دوربین‌های APS-C و همچنین بهترین فول‌فریم‌های سونی می‌شوند. به دوربین‌های سونی A9 II و سونی A7S III در این مطلب پرداخته نشده زیرا این دوربین‌ها برای چنین راهنمای خریدی بسیار تخصصی هستند، اما به بررسی 3 مدل از سری Alpha 7 پرداخته‌ایم که دارای گستره کاربرد وسیع و ارزش خرید بالایی هستند.

سونی اولین کمپانی‌ای بود که به تولید دوربین بدون آینه فول فریم پرداخت. این امر در کنار کیفیت ساخت بالای محصولاتش و همچنین تکنولوژی‌های جدید به‌کاررفته در آن‌ها، موجب شد تا در این رده از بازار، سونی از رقبایش یعنی کانن و نیکون فاصله بسیار زیادی داشته و کمپانی پیشرو در زمینه فناوری باشد. با معرفی بهترین دوربین سونی برای فیلمبرداری در ادامه با ما باشید.

 

برای عکاسی RAW با رزولوشن بالا، سونی مدل 61 مگاپیکسلی Alpha A7R IV را معرفی کرده که می‌تواند تقریباً هر دوربینی، به‌جز دوربین‌های مدیوم فرمت را از شکست دهد. البته که دوربین‌های مدیوم فرمت در رنج قیمتی 10000 دلار قرار دارند! برای عکاسی سریع، سونی A9 II یک دوربین کارآمد ورزشی است که انتخاب بسیاری از عکاسان حرفه‌ای در این زمینه نیز هست. دوربین جدید سونی A7S III هم یک مدل کارآمد است که دارای قابلیت‌هایی در فیلم‌برداری است که تنها کانن R5 قادر به رقابت با آن خواهد بود.

این مدل‌ها، دوربین‌های حرفه‌ای است که برای استفاده متخصصین این حوزه طراحی و ساخته شده‌اند. اما سونی تنها برای افراد فوق حرفه‌ای دوربین نمی‌سازد و مدل‌های APS-C و کامپکت را نیز در دست تولید دارد. اگر هم نگاهی به سری A6XXX این شرکت کنید، شباهت اسامی برایتان بسیار گیج‌کننده خواهد بود. این سری از دوربین آماتور A6100 تا حرفه‌ای‌ترین دوربین این سری یعنی A6600 و مدل مخصوص تولیدکنندگان محتوا یعنی A6400 را شامل می‌شود.

تمامی این دوربین‌ها قابلیت تعویض لنز را دارند و برای کسانی که عکاسی را کمی جدی‌تر می‌گیرند طراحی شده‌اند. اما نمی‌توان در مورد سونی صحبت کرد و به سری توانمند دوربین‌های کامپکت آن، یعنی دوربین‌های Cyber-Shot نپرداخت. این مدل‌ها دارای لنزهای فیکس بوده و ابزارهایی کارآمد برای استفاده‌های خانگی، عکاسی در سفر و تولیدکنندگان محتوا هستند. دوربین‌های سایبر شات دارای ابعاد کامپکت و جیبی بوده و درعین‌حال، کیفیت تصویر بسیار بالا و لنزهای زوم قدرتمندی دارند. با بهترین دوربین sony برای فیلمبرداری با ما باشید.

بهترین دوربین Sony برای فیلم برداری در سال 2020

سری آلفا کمپانی سونی، در دو نوع فول‌فریم و APS-C تولید می‌شوند. مدل‌های APS-C کوچک‌تر بوده و قیمت مناسب‌تری هم دارند. درعین‌حال، این دوربین‌ها از امکانات و قابلیت‌های بسیار خوبی نیز برخوردار هستند. سری فول‌فریم دوربین‌های آلفا نیز ازنظر ابعاد شبیه به دوربین‌های DSLR کوچک هستند که حمل و جابه‌جایی آن‌ها را بسیار آسان خواهد کرد. این مدل‌ها دارای قیمت حسگر‌های بزرگ‌تری بوده و ازنظر قیمت، گران‌تر از باقی مدل‌ها هستند و برای استفاده‌های حرفه‌ای‌تر طراحی و تولید شده‌اند. در ادامه به معرفی بهترین دوربین های سونی برای فیلم برداری خواهیم پرداخت.

بهترین دوربین‌های فول فریم سونی

سونی A7 III

ممکن است که این مدل سرعت بسیار بالای Sony A9 II یا رزولوشن بسیار بالای A7R IV را نداشته باشد یا بهترین دوربین سونی برای فیلم برداری نباشد، اما دارای تعدادی از بهترین امکانات این دوربین‌های گران‌قیمت است و این قابلیت‌ها را با قیمت مناسب‌تری عرضه می‌کند. سونی A7 III از یک سیستم فوکوس خودکار 696 نقطه‌ای و لرزشگیر 5 محوره سنسور شیفت بهره می‌برد که قادر به جبران نوردهی تا ۵ استاپ می‌باشد. حسگر24.2 مگاپیکسلی این دوربین از نوع back-illuminated بوده و عملکرد بسیار خوبی را ارائه می‌کند. دوربین طراحی و هندلینگ خوبی دارد اما در زمان اتصال لنزهای بزرگ‌تر، کمی عدم تعادل دارد که این مورد در تمامی دوربین‌های سری آلفا وجود دارد. قیمت این مدل نسبت به امکاناتی که ارائه می‌کند بسیار خوب بوده و می‌توان آن را بهترین دوربین فول فریم همه‌کاره سونی دانست . این یک انتخاب عالی برای آنهایی که دنبال بهترین دوربین sony برای فیلمبرداری هستند خواهد بود.

 

سونی A7R IV

بهترین دوربین سونی برای فیلم برداری

حرف R در نام دوربین‌های سری A7، اشاره به واژه رزولوشن دارد که اشاره به مهم‌ترین ویژگی این دروبین‌ها، یعنی رزولوشن بالای آن‌ها دارد و بهترین دوربین سونی برای فیلم برداری نباشد به همین دلیل نیز سری R به‌صورت تخصصی برای استفاده در عکاسی استفاده می‌شود. این دوربین از رزولوشن فوق‌العاده 61 مگاپیکسلی برخوردار است که بیشترین رزولوشن به‌کاررفته در دوربین‌های فول‌فریم است. ثبت جزییات در این دوربین با دقت بسیار بالایی انجام شده و نسبت به مدل قبلی، کیفیت بسیار بیشتری را ارائه می‌کند. البته تفاوت‌های این دو مدل روی کاغذ بسیار زیاد است اما در عمل تفاوت‌های مدل جدید با سونی A7R III کمتر از آن است که فکر می‌کنید. به همین دلیل، کماکان باید A7R III را یک دوربین توانمند و یک گزینه خوب برای خرید دانست که اتفاقاً دارای قیمت کمتری نسبت به R IV نیز هست. بسیاری افراد کیفیت سونی A7R IV را با دوربین‌های مدیوم فرمت مقایسه می‌کنند، اما حسگر بزرگ‌تر این دوربین‌ها کماکان یک عامل متمایزکننده بزرگ برای این مقایسه می‌باشد. بهترین دوربین sony برای فیلمبرداری را شاید بتوان به این دوربین اطلاق کرد.

سونی A7S III

اما میرسیم به بهترین دوربین سونی برای فیلمبرداری که سونی alpha A7S III نام دارد. alpha A7S III همانند که سونی alpha A7S III همانند نسل قبلی خود از یک حسگر فول‌فریم با رزولوشن 12 مگاپیکسل استفاده می‌کند که در نسل جدید دارای طراحی بروز شده‌ای می‌باشد. حساسیت ایزو این دوربین در کمترین حالت برابر با 80 است که موجب شده دوربین نسبت به نسل قبل دارای نویز پایین‌تری باشد. تعداد کل پیکسل‌های حسگر دوربین برابر با 4240 عدد است؛ این عدد بیان می‌کند که رزولوشن دوربین در اصل برابر با 4.2بوده و در اصل دوربین با این رزولوشن نیز قادر به فیلم‌برداری خواهد بود و کاربر می‌تواند آن را انتخاب کند. اما برای دست‌یابی به سرعت 120 فریم بر ثانیه‌ای، باید رزولوشن را روی 4تنظیم کنید.

جدا از رزولوشن، تمامی موارد دیگر در این دوربین عوض شده‌اند. پردازش ویدئوها در این دوربین تغییر کرده و اکنون این مدل قادر به دست‌یابی به رنگ 10-bit 4:2:2 می‌باشد که حتی در حالت 4K120p نیز قابل انتخاب است. در کنار این مورد، پروفایل‌های رنگی HLG یا سونی S-Log3 نیز در دسترس کاربر بوده که امکان ضبط ویدئوهای HDR را در اختیار وی قرار می‌دهد. فرمت‌های فیلم‌برداری آن نیز H.264 و H.265 خواهند بود که دارای بیت ریت 280 مگابیت بر ثانیه بوده و با استفاده از کدک جدید All-Interframe تا ۶۰۰ مگابیت بر ثانیه قابل‌افزایش می‌باشد. این مورد موجب افزایش سایز ویدئو خواهد شد اما از سوی دیگر در مرحله ویرایش ویدیو، دست کاربر بسیار بازتر خواهد بود.

روی بدنه این دوربین یک درگاه HDMI‌ فول سایز قرار گرفته که با بهره بردن از آن می‌توانید به‌صورت ۱۶ بیت RAW از دوربین خروجی بگیرید. این کار امکان دست‌یابی به داینامیک رنج گسترده‌تر و عمق رنگی بیشتری را در اختیارتان قرار خواهد داد که این دوربین را بهترین دوربین سونی برای فیلمبرداری ساخه است.

در فیلم ‌برداری اما صدا نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و به همین جهت، سونی A7S III با استفاده از آداپتور XLR (که البته باید به‌صورت جداگانه تهیه کنید) قادر به ضبط صدا به‌صورت ۴ کاناله داخلی می‌باشد. یکی از کاربرد‌های مرسوم این قابلیت، اتصال 2 میکروفن اکسترنال به دوربین و ترکیب آن‌ها با میکروفن استریو داخلی خود دوربین است. برای کنترل صدای دریافتی نیز یک خروجی 3.5 میلی‌متری هدفون روی بدنه دوربین قرار دارد.

سونی آلفا بهترین دوربین Sony برای فیلم برداری دارای قابلیت‌هایی است که هم برای فیلم‌برداری و هم برای عکاسی کارآمد است. به‌عنوان‌مثال می‌توان به منظره‌یاب الکترونیکی آن اشاره کرد که دارای رزولوشنی بیش از ۹ میلیون پیکسل است. این میزان، بالاترین رزولوشنی است که تاکنون در یک منظره‌یاب استفاده شده است و تصویری باکیفیت و جزییات بسیار بالا را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. در داخل بدنه دوربین از یک لرزشگیر تصویر ۵ محوره استفاده شده است که قادر به جبران نوردهی تا ۵.۵ استاپ خواهد بود. همچنین این لرزشگیر قادر به تعامل با لرزشگیرهای داخلی لنزهای سونی نیز هست که درمجموع موجب شده عملکرد بسیار قدرتمندی در این زمینه به شما ارائه دهد. سیستم فوکوس خودکار از دیگر بخش‌های مهم این دوربین بوده و کاملاً جدید است. این سیستم فوکوس تشخیص فازی، قادر به تعقیب صورت و چشم سوژه، هم برای انسان‌ها و هم حیوانات می‌باشد. درنهایت منو دوربین نیز بروز شده و دارای طراحی و ساختار جدیدی است که به بخش‌های مربوط به عکاسی و فیلم‌برداری را جدا از هم دسته‌بندی کرده است. این امر ممکن است یک تغییر جزئی به نظر برسد اما اقدامی بسیار مؤثر در راحتی کار با دوربین می‌باشد. به طور قاطع می توان گفت که alpha A7S III به عنوان بهتربن دوربین فیلم برداری سونی برای فیلمبرداری است.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد